Tuesday, June 23, 2009

söta killen

Min lille grabb är för söt ibland... Dagen i dag har varit full med bad i poolen, i alla fall fram tills jag skulle åka till jobb strax efter tolv. I alla fall... så badades det och plaskades och det var allmänt skönt i värmen vi haft här hemma.
Plötsligt strax innan lunch rusar den lille herren i huset in...

- Jag ska bada!! säger han med bestämd röst.
- Men gå ut och bada, svarar jag.
- Nä, jag ska bada badkaret, svarar han, fortfarande väldigt bestämt.

Han hoppar upp i badkaret med sina badbyxor på.

- Jag ska bada med dem här!! säger han och pekar på badbyxorna. Och ännu med den bestämda rösten som säger... försök inte säga emot mig. :-)
- Ja, gör du det, säger jag medan han häller upp badvatten i badkaret. Men varför ska du bada här? frågar jag honom.
- Pappa är dum, han häller vatten på mig när jag ska torka mig, säger han och blänger med en blick som bara han kan ge.

Pappa hade altså försökt reta lilleman, men han hittar ju alltid på lösningar. :-) Min lille gullunge.

Isac var förresten jätteduktig i dag på badet sa pappa. Han hade badat hela lektionen, så det är ju jättebra. :-)

2 comments:

Jeanettan said...

goa pågar=)

Maria said...

Haha, ja det gäller att komma på lösningar. Vet fler pappor som retas och barn som löser problemet på sitt eget vis. Charmigt kan jag tycka, de flesta gångerna i alla fall :-).

Kram Maria