Sunday, June 21, 2009

massagen som kom av sig...

Innan jag börjar berättelsen så kommer här en bild från svenska flaggans dag då vi var i hembygdsparken och barnen fick var sin ansiktsmålning. Så söta de var. :-)


Nu tänkte jag att berättandet skulle börja... Det hela började med att några vänner en vacker dag skulle samlas för att scrappa tillsammans. :-) Jag och barnen körde för att hämta vår käre vän Sonja för att köra till Jeanette där scrappingen skulle äga rum. Väl hos Sonja blev bilen packad till bristningsgränsen för att vi skulle ju inte bara ha plats till scrapväskor och tillbehör samt mina barns extrakläder utan också en massagebänk!! Denna skulle tagas i bruk för att Sonja skulle få möjligheten att öva på frivilliga offer. :-)

Mina barn var med i bilen för de skulle vidare hem till farmor och spendera ett par timmar där innan deras pappa kom och hämtade dem efter jobbet. Men det är en helt annan historia...
Nåväl... det blev färd mot storstaden med en liten sväng inom för att köpa lite massageolja, vilken kan vara bra att ha vid massageövningar. Väl framme vid Jeanette var det en som hade somnat... tur att det fanns en bra fotpall mitt i bilen... (se bild)

Så långt, så väl... Det packades upp lite scrapgrejjer, det pratades, det skrattades och det pratades lite mer. Jag måste säga att scrappandet var det som det gjordes minst av!! Men det är väl ofta så innan man väl kommer igång med sitt skapande eller??
Vera var dock lite kreativ ett tag med en liten blomma, vilket jag var snabb att fånga på bild. Det kan nog bli fina hårdekorationer av dessa scrapblommor också, eller vad tror ni??




Nåväl... den där massagebänken som vi var tvungna att knöka in i min bil den packades, efter en del tjattrande, upp... Jeanette var snabb upp på bänken och Sonja gick igång med sitt knådande... Jag körde och lämnade mina barn och allt var frid och fröjd. (Det ska kanske nu nämnas att hela denna kvällen var en konspiration mot Sonja som resolut vägrat att fira sin födelsedag och bokat en stuga för att inte ens vara hemma den dagen. Ett överraskningssällskap skulle dyka upp lite senare med presenter och smörgåstårta, vilket Sonja inte hade en aning om)

Nåväl... när jag kom tillbaka efter att ha lämnat barnen och Jeanette var färdigknådad, så var det, enligt Sonja, min tur. När jag reser mig från stolen viskar Jeanette lite snabbt i mitt öra att överraskningssällskapet kommit. Vad gör man då?? Jo jag försöker fördröja allt genom att prata lite med folket, ta fram min kamera för att fota lite osv... Men inte kommer det någon in i huset inte... tillslut fick jag ju lägga mig på bänken och min massage påbörjades. Det måste nog varit lite konstigt att jag som varit så ivrig med att vara provdocka plötsligt inte blir färdig till att lägga mig. Jag hann få massage på en vad, när plötsligt det ljuder en fanfar vid ytterdörren och allt "brakar loss". Den massagen kom verkligen av sig, må jag säga...
(se en inte så smickrande bild på mig)


Där låg jag och försökte skyla mig i alla fall lite grand under en handduk. Det kändes lite pinsamt när det kom folk man aldrig träffat förr, men vad gör man inte för sina vänner?? hihi...
Det blev kramar och bannor från Sonja... "jag ville ju inte", "vad är detta?" "vem visste om?" osv. Tja, det var ju inget annat för henne att göra än att sätta sig fint i soffan och packa upp sina presenter! En bok var det första som dök upp. En bok hon suttit och tittat på tidigare så det var en perfekt present... Paketet därefter var lite mer chockartat för henne... En digitalkamera som hon så länge önskat sig!! Det är alltid kul att se folk bli så glada när de får något de verkligen ville ha.

Till denna kamera följde också ett minneskort och ett objektiv samt lite pengar så att hon kan införskaffa sig en väska till alltsammans också.




Kvällen blev enligt min mening lyckad. Det var en toppenkväll fast något scrappat blev det dock inte... men vad gör det? När man nu kan glädja en vän! Här en bild på Sonja när hon provar sin present!!

(kanske ska avsluta med att säga att jag fick resten av massagen lite senare på kvällen. )






1 comment:

Sonja said...

Ja det är klart att jag blev och är supernöjd, om än överrumplad;) Så otacksam är jag ju inte - men återigen, det fanns verkligen inte med på min världskarta att detta skulle ske överhuvudtaget! Känns fortfarande som ett smärre drömscenarie alltihopa:)
Sen en annan sak... jag har faktiskt knappt några bilder själv på denna kväll... tar gärna emot lite om du har till övers!

Kram på dig o tack återigen för en minnesvärd kväll (dag!!!)!
*Sonja*