Friday, June 12, 2009

Lorden från gränden

I går var en händelserik dag måste jag säga....


Hade jag vetat vad som komma skall så hade jag nog stannat kvar i sängen. Dels var jag allt annat än pigg när jag vaknade och dels så kändes det som om dagen var otursförföljd...

Jag jobbade några timmar i går i alla fall och därefter var jag hos frisören och blev klippt. Det känns ovant med den nya frisyren, men jag vänjer mig nog.
Min trisslott som jag köpte var en nitlott. Undrar när den där stora vinsten ska komma som jag ska leva på resten av mitt liv?? Fattar ingenting. Plötsligt händer det! Jo, visst.... och det vill de att man ska tro på??


Från frissan och till dagis för att hämta barnen. Därifrån och till väla för att handla lite grejjer till deras inbjudningskort till kalaset för kompisarna som de ska ha om mindre än en månad. Så långt allt gott. Plötsligt medan vi går där och kollar i affärerna så ropar de i högtalarna att ägaren till en bil ska komma ut till sin bil... det känns olustigt när jag inser att det är mig de söker....

Tankarna far genom huvudet. Det var ju MASSOR med folk på väla. Halva helsingborg skulle nog köpa studentpresent där eller nåt... och jag hade turen när vi kom att en bil körde ut från en plats och den skyndade ju jag mig klart att ta. Nu funderade jag på om jag missat att det var en handikapp parkering eller om det tom var så att det inte fanns ngn fick utan den som parkerat där tidigare hade parkerat utanför en ficka eller nåt...


Väl ute vid bilen fattade jag inget förrän det kom fram en dam och berättade att de hade kört på vår bil... Bilen är ännu körbar men den är söndrig och bucklig i bakänden. Vi bytte namn och nummer och jag är sååå glad över att det finns ärliga människor fortfarande!! Andra hade nog inte tagit sig tiden att be dem ropa i högtalarna på väla och sen stå och vänta på att någon skulle dyka upp.

Det blev lite försäkringssamtal och så på vägen till Ekeby där barnen skulle tillbringa kvällen. Snabbt till Ä-holm för att hämta mannen. Jag hann inom verkstaden för att boka tid för reparation av bilen innan. Därefter till helsingborg för att äta och sen titta på Fredriksdalsteatern. Vårt fina sommarväder visade inte sig från den bästa sidan direkt, så det var stundtals ösregn under föreställningen.... MEN det var såå roligt måste jag säga... Detta vill jag göra varje år framöver. :-) Vi fick tom se Claes Malmberg spela mantel!! Det ni! hihi.... det är nog bara de som kommer på de regniga föreställningarna som får det. :-)



Nåja, man ska inte gräva ner sig i allt det dåliga utan glädjas åt det som är bra. Vilket jag gör, eller försöker i alla fall... jag är glad att jag har ett jobb, att det finns ärliga människor, att det bara var bilen och ingen person som skadades, att jag fick se en toppenbra teater och att jag har underbara vänner som hjälper oss med barnen när det behövs samt över våra barn som faktiskt är jättesnälla och duktiga!!



Hoppas alla får en bra dag trots regnet. Är lite ledsen över att det är sånt här väder när folk ska ta studenten, men jag hoppas att även de kan se på det positiva istället för det negativa. :-)

No comments: