Friday, May 15, 2009

ta det lugnt!!


Sitter här och ska ta det lugnt, hur lätt det nu är?!? Kan man gå en kurs i det kanske?? För det är nog något jag skulle behöva...
.
Nå, jag har i alla fall varit hemma hela veckan och varit sjuk. Har hat problem med magen sen i slutet på april och i måndags var jag på vårdcentralen. (de hade stängt i fredags) Där blev jag skickad vidare till akuten, vilket jag inte alls räknat med. Jag skulle bara ha lite bättre medicin tänkte jag och så hämta barnen vid lunch, men tji fick jag.
.
Väl på akuten upptäcktes en uvi och min magkatarr var på väg att bli ett magsår. Kändes inte så kul. Jag är mör i kroppen och i knoppen. ;-) har ont och mår illa nästan jämnt. Vad som har med magen att göra eller medicinen är inte lätt att veta, men vi får väl se hur det blir efter helgen. Jag har mycket mindre ont nu, det ska ju tilläggas, men fortfarande har jag ont så att det "stör" mig. Här hemma har jag fullt upp med att ta det lugnt. :-)
.
Bjuder här på några kort jag gjort... inte nu men för ett litet tag sedan. :-) Ha en trevlig helg allihop! Det ska jag försöka ha...

2 comments:

Gunvor said...

Usch va trist Pia! Du får ta det lugnt (det finns kurser - prata med företagshälsan!). Och att göra kort och scrappa är bra terapi! Så fortsätt göra såna fina saker som du visar här!
Kram, Gunvor

ScrapFia said...

Jag håller med föregående talare! Det är dessutom vetenskapligt dokumenterat att skapande frigör endorfiner och låter vår högra hjärnhalva vila medan den vänstra rumsterar om och låter oss må bra! Jag brukar säga "Börja Scrappa - Låt Själen Slappa"! Det stämmer otroligt bra!
Korten var bara såå söta!!
Krya på dig och ha en (så gott det går) underbar dag!
Eva