Thursday, December 8, 2011

Arg och glad...

Det är mkt som händer runt mig nu, känns det som. Jag jobbar som personlig assistent och brukaren har nyligen åkt på "kontroll". Jag förstår att Fk bara gör sitt jobb, men den man jag jobbar med kan inte göra något själv och behöver assistans dygnet runt. Det är tungt och vi har en del dubbelbemanning.
Nu har vi fått ett preliminärt beslut... Han blir av med över 90 timmar i månaden, mer än 20 timmar i veckan i assistans. Detta innebär också att vi blir av med en kollega, vilket är supertråkigt. Arg är jag! Riktigt arg, men det finns inget vi kan göra, mer än att hoppas att det slutgiltiga beslutet blir annorlunda.

Nåväl... Nu till det roliga. Jag har kommit in på en kurs på högskolan. Det ska bli spännande och kul... Börjar i januari. Mina första högskolepoäng...

Skickat från min HTC

1 comment:

Ejris said...

fy farao:((( tror de där peronerna som fejkat att behöva assistans ställer till skit för alla som verkligen behöver:///.....o det var ju en massa timmar ...vad ska han göra då?? jisses fk o deras otroligt sjuka beslut:((( hoppas det fixar sig