Tuesday, February 16, 2010

tiden går och dagarna försvinner...


men det verkar inte som om snön vill försvinna dock... Jag är mest sugen på värme och vår nu! Saknar solen massor... synd man inte var rik så man kunde ta en resa till värmen.
Fast man ska väl inte klaga... jag har tusen gånger hellre snö än slask som vi annars så ofta har här nere i skåne. Och barnen har kunnat leka i snön mer än de gjort sammanlagt fram till denna vintern, så det är väl bra... eller nåt! :-)





Bjuder här på lite kort som jag gjort nu i år. Har lite svårt emellanåt med min motivation och inspiration. Så skapandet går i vågor.... Martina virkar söta små amigurumi... är lite sugen på att själv prova på, så jag kan göra något konstruktivt med min "motoriska oro". ;-) Ska bara få in lite pengar så jag har råd att köpa bok och garn och starta upp... Har ju tidigare sytt mkt korsstygn, så jag kanske tom kan uppskatta denna lilla hobby. Dessutom är ju dessa figurer bara för söta!!




Alla hjärtans dag avlöpte lugnt. Jag var iväg och scrappade med ett gäng kompisar på Ättekulla. Väldigt trevligt att träffa detta gäng lite då och då måste jag säga. Det varierar mkt hur mycket man hinner få gjort, men det är inte det viktiga för mig. Det är viktigare att komma hemifrån och få träffa lite fok.

Vi var iväg hos några vänner och de hade fixat med bastubad och rullning i snön. Det var inte riktigt min grej, men när man får en utmaning så får man ju hålla sig till den. ;-)






Fick ett hjärta av Martina på scrapträffen, som hon virkade ihop lite snabbt och lätt. TACK!! det var jättesött! :-D
Nu ska jag förbereda lite så att vi kan få goda semlor i kväll... det är ju fettisdagen i dag. Bakade bullarna i går och provsmakade vars en semla. Det var guddomligt gott!!

1 comment:

Sonja said...

Undras om virka dockor hjälper mot inre oro oxå??? Kanske prova jag med;)
Tack själv för en trevlig dag i helgen!

Kram kram, Sonja