Sunday, December 6, 2009

jobb

denna veckan har jag jobbat extremt mycket, och det känns också. Känner mig väldigt trött nu och ser fram emot att få komma hem och sova lite i morgon bitti. Jag ska snart vara långledig och det är verkligen något jag välkomnar. Det ska bli sååå skönt att få göra vad man känner för bara och inte ha några måsten. :-)

Vi har bakat lite delar till den pepparkaks borg/slott som barnen vill att vi skulle ha. Det blir högre krav nu när barnen blir äldre och det skulle inte bara vara ett pepparkakshus. Isac vill också att vi skulle göra en drake till borgen, men vi får väl se vad det blir till i slutändan. Hoppas kunna visa några bilder här i bloggen när det är klart... om det blir ngt över huvud taget. :-)

Nu fram till jul är det mycket som man ska hinna med. Julklappar, julkort, julbak, jylpyssel osv... men det är rätt mysigt när man väl kommer igång med det hela. Jag hoppas att alla får en bra julmånad och inte stressar för mkt, för tyvärr tycker jag att det verkar vara alldeles för många som har så höga krav på sig själva att de tycker det är jobbigt istället för att bara ta det som det kommer och njuta av det hela. Det kan faktiskt vara rätt mysigt att pyssla och så, att umgås med vänner och familj är det jag tycker är det viktigaste under julen.

Sitter just nu och funderar mycket över min framtid. Vad jag ska göra och vad jag vill med det hela. Ska man fortsätta på sitt jobb man ahr nu eller ska man byta jobb? Vad är det jag vill framöver? Är det så här jag vill ha det? Har man råd att utbilda sig och till vad i så fall? Hur ska jag få mer utmaningar? Hur kan jag utveckla mig? Många stora frågor för mig för tillfället. Men få svar. Det är ofta jag önskar att jag kunde titta lite in i framtiden, bara en liten glimt... Så att man kan få lite hints om vad som händer om man gör si eller så... så att man kanske lite lättare kan ta viktiga beslut.

Ja som sagt så är det mycket som rör sig i mitt huvud nu för tiden och jag verkar inte riktigt få fram några svar. Får väl ge det lite mer tid och hoppas på att jag kommer fram till något vettigt. Det är ju inga beslut som någon kan ta åt mig direkt så det är väl bara att gilla läget.

Ha det bra alla vänner där ute i cyberspace... En ny vecka stundar med nya möjligheter och förhoppningsvis en massa trevligheter också. ;-)

2 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

Det e aldrig lätt att veta exakt vad som komma skall...man får lita på sig själv och gör det man tycker om...visst handlar det mycket om ekonomin men man ska inte glömma bort att kropp o själ måste också få sitt. Kram på dig /Annette

Jeanettan said...

Man har sina perioder.... & då funderas det....
Längre eller kortare perioder.

Förr eller senare så hhittar man "det" någonstans & säkert där man minst anar...

Kram på dig & fundera du =)