Thursday, March 26, 2009

nu igen...

Än en gång har vi drabbats av dödsfall... Min kusin dog natten mellan fredag och lördag. Inget kul alls det där måste jag säga. Femte dödsfallet på ca 2 år. Nu får det väl ändå vara slut.
Tyvärr så blir begravningen i Norge och jag har inte möjlighet att åka dit så vi beställde blommor i går istället. Det är rätt tråkigt att det är fler begravningar än bröllop och barndop, det är väl de två sistnämnda man ska gå på mest när man är 30?



Annars är det faktiskt bra här hemma hos oss måste jag säga. Mannen byter snart jobb och det ser han fram emot. På mitt jobb är det väl som vanligt fast det är mycket småförändringar runtomkring. Ny chef ska vi få, lite årlig löneökning, lite nytt datasystem att jobba i osv. Men det är inte så farligt. Man jobbar och står i som man brukar känns det som.




Jobbet på vår j-a ovanvåning står still i väntan på en rörmokare. Det är lättare sagt än gjort att få tag på någon som kan hjälpa oss såvida vi inte ska vänta hur länge som helst... De verkar ha mycket att göra. Man skulle kanske valt det yrket. ;-)

Nåja, här kommer lite alster jag har knåpat ihop. Jag ligger långt efter i publiceringen här på bloggen så det får jag ju försöka göra ngt åt. Först är det ett par kort. Jag får ju försöka fylla på min låda med kort. hihi...




De andra två är layouter jag gjorde till cc:n jag skrivit om tidigare.
Den första är på mina grabbar och ida som klädde ut sig när vi var på öppna förskolan för ca ett år sedan. (Shit vad jag ligger efter i scrappandet!! ) Den andra är en lo från när jag och Lucas var och hälsade på i Sannas kolle där han dansar för mig. Fickan som är där kommer faktiskt just från de byxorna han har på sig. hihi. Även detta kortet är ca ett år gammalt. :-o

2 comments:

Sonja said...

...man brukar säga att livet är fullt av överraskningar - fast ledsamma sådana kan man verkligen vara utan, speciellt om dom kommer i flock:(

...vad gäller scrappandet så ligger jag onådigt efter även jag - frågan är om man någonsin kommer ikapp???
Lika bra o inte fundera så mö' över det, då lär man väl bli handlingsförlamad även i det fallet, hehe:)

Kram på dig, Sonja

Ejris said...

usch ja stor kram.
Vi är många kusiner o snart kommer de i åldern där de försvinner om det inte är anat förstås...jag är bland de yngra...