Tuesday, March 10, 2009

dålig uppdatering

Det går inte så bra med uppdateringarna här på bloggen för min del har jag upptäckt. Det händer kanske för mkt för att jag hinner med denna också.

Jag har varit och sett Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor". Den var jättebra, fast som vanligt så var det ju inte samma sak som att läsa boken. Trevligt sällskap och en kväll utan barn, det är aldrig helt fel...

I lördags tog jag med mormor och barnen till Tropikariet i helsingborg. Det tyckte de var toppen. Det känns skönt när man kan roa barnen och de känner sig nöjda med dagen. Det blev en burgare efter och lite vardagsshopping och sen lördagsmys på kvällen. Söndagen fick ingen bra start då barnen bråkade så att jag nästan trodde de skulle slå ihjäl varandra. Det slutade med att jag körde den store till en kompis så att det blev lite lugnare här hemma. Väl hemma igen så var det besök för hela slanten. Jag tycker det är kul när det kommer folk och hälsar på. Själv vill jag bli duktigare på att åka iväg och hälsa på folk.

I går åkte jag med barnen och Isa och hennes barn till Ugglebadet i Perstorp. Det var toppen. När de väl hade börjat åka på rutchkanan så var det ju bara det som gällde. Tycker det är skönt att mina två klarar det själv, men jag åkte på att åka lite med Isas Teo. Han lärde sig ett nytt ord i går "åka". Så söt han var när han pekade och sa åka till oss. hihi... Träffade också på Annette och hennes barn där. Lucas bara tjatade om Moa, Moa, Moa hela tiden hon var där. Vi var inte hemma igen förrän klockan var åtta så då var det bums i säng för barnen. :-)

Min utbildning går än så länge bra. De två uppgifterna jag lämnat denna terminen har jag fått MVG på. Det känns ju jättebra. Ska på kurs i kväll, Active Parenting, där jag hoppas få lite tips och idéer som man kan ta till sig.

Slut för nu, för barnen vill hitta på saker. Ha det bäst alla här ute i cyberspace.

Ps. katten mår bra men har blivit mer pratig och kelig än han var innan. Ds.

5 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

Kul att det går bra i skolan..det sporrar en alltid lite extra då det visar sig på betygen.
Kram Annette

Sonja said...

Ja-a, fy så kass du är på att skriva här inne, tihi:) Nej men skämt osido, så blir det imellanåt... jag vet väl hur jag kände förra året!
Däremot är det väl inte undra på att du inte hinner sådant tempo som ni håller i "Lindska" familjen, hehe! Full rulle kanelbulle:) En annan funderar på o beställa björnhonedräkt och ett ide med pentry, hehe:)
Kram på dig o grattis till ditt flyt med skolan - gott att det går bra!
//Sonja

Anonymous said...

Pssst! Du har en utmaning i mon blogg!

Anonymous said...

Skönt att höra att allt är bra även om inte bloggen hänger med hela tiden. Men så är det :-).

Kram på dig.
Maria

Anonymous said...

Kul att det går bra i skolan! Även jag har sett "Män som hatar kvinnor". Den var riktigt bra tyckte både jag och Johan, ser redan fram emot de andra två!

Kram!