Monday, March 21, 2011

vilken helg...

Ja... det har tänkts mycket under de senaste dagarna... och jobbats en hel del.


Det blev tre nätter på raken för min del. Brist på vikarier är ingen höjdare men vad gör man inte för sina kolleger? Fast jag fick ju följa med på Musikal i Klippan som särskoleelever satte upp och dagen efter Lions disco på Ekebo. Det är alltid kul när det händer lite annat än bara det vardagliga. Det ger rätt mkt att jobba med handikappade. Man får så mkt tillbaka från brukarna. Det är verkligen en kick i detta yrket även om det inte är så "attraktivt" alltid att jobba som personlig assistent.


Nackdelen med denna helgen är ju att jag knappt sett familjen. För mellan arbetspassen har det varit annat inplanerat också. Dels var jag iväg och fick en bindvävsmassage. Lite annorlunda men intressant. Ska dit ngn mer gång så får jag se om det märks någon skillnad i kroppen eller nåt. Jag fick tag på en akuttid hos frisören och fick klippt till mitt långa hår, var iväg på ansiktsbehandling med en kär vän som jag träffar alldeles för sällan och däremellan blev det mys med familjen.


Har fått frågan från en kollega om jag bytt adress hit till jobb eller nåt eftersom jag tillbringar mer tid där än hemma... hihi... som det kan bli.

Ja, jobbar gör jag i kväll med, och i morgon natt... fast innan nattjobbet ska jag hinna med en begravning också. Full rulle - kanelbulle.


Hoppas på lite lugnare framöver så jag hinner andas lite också.

Hoppas alla andra haft en lugn och skön helg. (om det nu är någon som fortfarande är här inne och läser vill säga)

7 comments:

Anonymous said...

Vad duktig du är!

Fnulan said...

Bindvävsmassage är superbra!!! Men gör förbannat ont om man har mkt smuts! Jag brukar ge Fredrik det.
Nu får du sluta jobba frun... och va med oss här!

Storstadslivet efter 40 said...

jodå vi läser..bindvävsmassage brukar även jag få och det känns bra efter ett par gånger. Dock så måste man göra det med jämna mellanrum för att det ska ha någon långvarig effekt på mig.
Kram på dig /Annette

Fnulan said...

Hej finaste du! Hoppas att du får det lugnt snart :(

qKramen

Fnulan said...

Hohoooooo uppdatera :( Saknar.....

Fnulan said...

TACK SÖTIS

Fnulan said...

Nu vill jag läsa,,,,,