Thursday, July 22, 2010

uppdatering äntligen...

får väl lägga in lite bilder här för uppdatering. Vi har fått stenlagt en bit av framsidan. Tyvärr kan jag inte visa hela eftersom vi har fått en leverans med trä för att göra klart trädäcket och denna leverans ligger mitt på stenläggningen. Däremot bjuder jag er här på en bild på vår lilla rabatt vi har i hörnan där vi planterat våra tre rhododendronbuskar. Tror det blir superfint när de blommar tillsammans till nästa sommar!! :-D Jag har även köpt hem lite färg för att se om det blir lite finare med den färgen runt fönster och dörrar osv. Vad tycker ni? höger eller vänster? tänk att det kan bli en sån skillnad på en enda nyans i färgkartan...
Barnen roar sig kungligt i poolen vi har här på tomten. Det är nog den bästa investeringen jag gjort tror jag. Så många timmars nöje för en relativt liten peng. Jag köpte en ny nu för jag tyckte det var dags... den förra hade vi lappat fyra gånger i sommar så jag kände att den fick pensionera sig. Den var ju uppe för tredje sommaren nu så det kändes okej att byta upp sig lite grand. :-)


Tja, det kommer kanske ett nytt inlägg snart... den som lever får se (och den som fortfarande orkar titta in här ibland)
Hoppas alla har det bra i sommarvärmen, här njuter vi i alla fall av vår första semestervecka och får massor gjort. :-)

1 comment:

Gunvor said...

Va fint det blir Pia! Beträffande färgsättningen skulle jag definitivt välja "höger" för kontrastens skull.

Och du - sååååå många stämplar har jag nog inte. Tror jag ... Jag slutade räkna dom 2001 - då var de 450 ...

Kram, Gunvor