Tuesday, April 13, 2010

virkar för glatta livet...

Så kul det är att virka och så mycket fina mönster det finns. Martina visade mig en sida där man kunde köpa mönster, och det var farligt för sååå mycket fint där finns. Behöver nog en extra lön eller nåt för att det ska gå ihop sig,... Har gjort en del på beställning också, det är kul när andra uppskattar ens "jobb". Här är en annan kaninmodell... broderade en nos på den också så att den inte bara hade ögon... Barnen och jag har varit hemma hela förmiddagen, fikat och spelat lite spel. Det är kul... Nu är de ute och leker innan de ska till dagis och jag ska bege mig av till jobb.
Fick en del beröm i går för att mina barn är så duktiga. Det känns alltid bra, speciellt när det är oväntat beröm. Bla så var det en anställd på city gross som var glad att jag inte accepterade att barnen sprang runt i affären. Jag tycker det är självklart att det inte ska springas och busas i affärer. Det får man göra utomhus...

Ja, nu får jag nog sätta fart för jag har en del måsten innan vi ska till dagis... Funderar dock på om det är ngn som läser här inne, eller jag skriver kanske för ointressant... sällan man får kommentarer nu för tiden. Skriv gärna en kommentar så blir jag glad! :-)

5 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

visst läser jag /Annette

Sonja said...

Läser absolut, men min ork f.t du vet... ;)
Duktig är du iaf:)
Kram kram Sonja

Anonymous said...

Jodå!
Jag läser också din blogg. Tyvärr är jag inte alltid lika aktiv på att kommentera. Men du ska veta att jag tycker det är kul att se vad ni har för er.
Vilka underbara virkningar du har gjort. En person i vårt scrappgäng här har fått en sådan bok i julklapp och också slagit sig in på virkningsbanan. Det var kul att jag kände igen det hon gjorde när hon berättade om det :)
Annars rullar dagarna på snabbare än blixten. Hoppas allt är bra med er.
Förresten vad hette företaget som du våkte och fotograferade dig hos, när du blev sminkad och allt??
Var det i Malmö?
Mvh Elin

Pia said...

Elin: har varit på ett ställe i malmö och ett i helsingborg. The studio i malmö och 15 minutes i helsingborg.

Gunvor said...

Jag läser din blogg och försöker kommentera när jag är inne men ibland är det "snabbsurf" ;) Jag gillar dina virkade saker lika mycket som dina kort och LOs - du är himla duktig!
Kram, Gunvor