Monday, April 12, 2010

att gå ner i vikt

Detta med att gå ner i vikt är inte min starka sida måste jag säga.... Har kämpat sååå många år nu känns det som, en kamp som jag oftast förlorar. Jag ger järnet några veckor, men när det sen står stilla så tappar jag modet. Jag vill helst att det ska hända massor med det samma men så lätt är det ju aldrig.
Nåväl, jag har gett mig på detta igen och denna första veckan har jag tappat 1,4 kilo. Om jag bara gör så i 20 veckor så lär jag ju ha "rätt" bmi. :-) I dag har jag och barnen gått hem från dagis istället för att ta bilen. Det är underbart väder och det är ju bra för oss alla att komma ut i friska luften.

I dag har jag haft att göra ända sedan morgonen och i kväll ska vi till Annette och fira Emmie som fyller år! Som vanligt så är jag sent ute med presenter så jag får väl försöka packa in barnen i bilen sen och åka och handla. De behöver vårskor också, vinterkängorna börjar bli lite väl varma att gå i.

Hoppas alla har haft en trevlig helg och njuter av vårt härliga vårväder...

No comments: