Tuesday, September 15, 2009

måste bara dela med mig...

I söndags när jag kom hem från jobbet var mannen i full fart ute i vårt förråd. Så ingen hade tänkt över detta med kvällsmat eller nåt.
Stora grabben, 5 år gammal, hör hur vi pratar om vad vi ska äta till kvällsmat. Han avbryter oss och säger att "Jag fixar maten"
När man tänker på att ett barn ska fixa mat så kan man ju se framför sig (eller jag kan se framför mig) att det plockas fram chips och marmelad och sånt som de tycker är gott. Men icke.
Vår redige son öppnar frysen och letar fram kassler och gröna ärter, ris och majs från skafferiet och så börjar han laga mat! Han steker själv kasslern och organiserar, dukar och fixar. Vår store kille fixade på så sätt kvällsmat till hela familjen!!

Stolt mamma!

3 comments:

Sonja said...

...och du klagar på att du inte kan fostra dina barn!!!
"Vojne vojne" ;)))

Kramis Sonja

Jeanettan said...

OJOJOJ ja du ska inte klaga på dina pågar=)
Vilka guldgossar

Kram på er

Anonymous said...

Hoppsan!
De växer upp snabbare än man tror ibland. Men detta kunde jag tänka mig om Isac faktiskt..:)
Kul, han kanske har en framtid i köket.
Mvh Elin