Sunday, January 25, 2009

sjukstuga

här har det inte varit någon rolig vecka. Det började förra fredagen då mannen var hemma med barnen för att äldste sonen hade feber. Måndagen delade vi så att han var hemma en halv dag och sen var jag hemma. Jag var ledig tisdag men det hände inte så mkt här hemma utan vi tog det lugnt. Onsdag fick jag vara hemma för att lilleman hade fått feber. Torsdag delade vi igen så att mannen tog en halv dag på eftermiddagen så jag kunde jobba lite i alla fall. Fredag var ännu en dag för mig då jag vabbade. Mormor och morfar hämtade isac på dagis på fredagen för han skulle sova där den natten. Själv fick jag ont i halsen vid lunch och sen gick det bara utför. Halsen gjorde mer och mer ont, jag fick frossa och hög feber. Ända sen i fredags har jag altså haft hög feber och halsen blev bara värre och värre. Nu käkar jag penicillin 4 ggr om dagen i 10 dagar för halsfluss. USch och tvi säger jag bara. Såå ont, vaknade i natt och hade en känsla av att jag inte kunde andas, kunde knappt svälja salivet bara. Det har inte varit så mkt ätande denna helgen i alla fall haha.

Nå, men lite kul har det varit för sonjas två grabbar var här och sov över i går. Det var kul att se Isac leka med dem. De var hur snälla och lugna som helst de två. Kul att se. Det finns kanske hopp för våra barn också haha Barnen har varit på kalas i dag och lucas sov över hos mormor och morfar lördag till söndag. isac hade ju sovit där natten innan och det ska ju vara rättvist. :-)

6 comments:

Anonymous said...

Hmm, det är mycket förkylningar som grasserar just nu - och magsjuka i alla dess former.
Var rädda om er!
Kram

Ejris said...

fyitusan* mycket bacilusekr som huserar runt nu*
KRYA PÅ ER!!!
kram

Anonymous said...

Krya på dig gumman.
Saknade dig på scrapträffen i Påarp igår.
Kramiz
Ingela

Sonja said...

Hoppas ni haft er beskärda del av baciller nu för ett tag! Hu! Stackars dig! Tycker jättesynd om dig! Tur i oturen att det inte var två 3-åringar ni skulle passa trots allt;)
Pågarna var supernöjda iaf båda två, så det ska ni ta åt er:)

Krya på dig nu - kramis Sonja

Anonymous said...

Låter inte så roligt med sjukstuga. Hoppas att ni snart är friska igen.

Kram Lotta

Christel said...

usch krya på dig pia. Och min son mår under omständigheterna bra.
kramiz
Christel