Thursday, January 15, 2009

inte varit på humör...

Jag har inte varit riktigt på humör den sista tiden för något över huvud taget, men det blir väl bättre...

Först vill jag passa på att tacka för den fina tavlan jag fick i brevlådan för några dagar sedan. Sååå fin den är och så kul med överraskningar. Nu ska jag bara hitta ett perfekt ställe för denna fina tavla. Tack, du vet vem du är! :-)

Isac har visst gått och blivit sjuk. Har hostat några dagar men i dag har han också haft feber. Det är inte kul det där med sjukdomar. Har läst nyss att man inte bör besöka ett av hemmen här för äldre i byn, för där huserar visst någon kräksjuka. *ryser*

I dag har jag varit på begravning för min vän som dog för en månad sedan. Det gick väl bra, så bra man nu kan anse att en begravning kan gå... Det är dock skönt att det är över måste jag säga... Jag har tyckt det varit rätt jobbigt denna månaden med allt som varit runtomkring med tankar och funderingar mm. Men sånt är ju livet och det är ju bara att fortsätta sitt liv för världen stannar inte för nåt. :-)
Tyvärr så när jag googlade kapellet jag skulle till så fick jag fram en karta till kyrkan i ängelholm vilket jag trodde var kartan till kapellet. Jag körde iväg i god tid, men blev misstänksam en halvtimme innan när jag inte såg någon "aktivitet" vid kyrkan där jag stod. Fick gå in i en affär och fråga efter kapellet... och det var klart en bit därifrån. Jag traskade och den där biten som jag förstod först skulle ta ca en kvart tog närmare en halvtimme och jag hann precis fram innan det hela började. Typiskt för mig känns det som. Som tur var fick jag tiggt till mig lite skjuts tillbaka till min bil. Hade jag förstått avståndet hade jag definitivt tagit bilen med mig dit direkt.

Ja, ja... mina tankar i kväll går till min väns anhöriga. Speciellt hans föräldrar och hans fru. Det är aldrig lätt att mista någon nära. Själv ska jag gå och lägga mig för veckan har varit hård. Har ett långt arbetspass i morgon samt hela helgen där jag är tillgänglig så vi får väl se hur trött jag är på måndag. hihi. Huvudvärken jag har nu hoppas jag kunna sova bort om inte barnen är vakna för mkt i natt pga den där jäkla hostan...

7 comments:

Anonymous said...

Fy och usch Pia, undrade just var du hållt hus.
Beklagar sorgen över din vän, inga roliga erfarenheter det där. Skönt som du själv skrev, att det är över nu då, så att du inte har begravningen att fasa över.
Hoppas det snart vänder och att du kommer på bättre humör, men det är ju på väg mot ljusare tider så du ska se att du snart glittrar runt igen.

Kram Maria

Ejris said...

Säger som maria usch o fy. Beklagar sorgen sorg o begravningar är nog bland jobbigaste som finns
MASSA KRAMAR

Anonymous said...

Beklagar sorgen. Jobbigt!
Många varma kramar från mig!

Sonja said...

Du får alltid en styrkekram från detta hållet:) "I hope you know";)

Kramis *S*

Anonymous said...

Beklagar sorgen Pia! Jag förstår att det känns tungt! Då blev jag ännu gladare över att jag skickade dig den lilla tavlan.
Kramar, Gunvor

Christel said...

åhh Pia du får massa kramar från mig, och hoppas snart att få träffa dig igen. Tänker på dig.
Kramizar
Christel

Anonymous said...

Skickar en stor kram till dig och hoppas du har det bättre.

Kramiz
Ingela