Monday, March 25, 2013

Voff?

I dag är det en speciell dag...men måste man ha hund? Voff-eldagen... :-P

Det är ju pga att man hört fel som denna dagen kom till..... Vårfru dagen (marie bebådelsedag) blev till våffeldagen. ;-)
Och dagen till ära skulle vi äta våfflor på jobb. Jag hade redan bestämt mig för att jag skulle ta EN våffla, men min käre kollega langade upp en andra på min tallrik. Tyvärr har jag inte motståndet jag skulle behöva efter min op, så jag åt ju såklart upp det jag hade på tallriken och ställde snabbt ner den i vasken för att slippa "vara tvungen" att äta en till.

Tyvärr var det för sent. Fy vad kass jag blev. Kan ärligt säga att som det känns nu så kommer jag INTE att äta våfflor ngn mer gång. Tänk om jag kunde lära mig att man får lämna mat på tallriken. Så mycket lättare det varit då. Men det kommer väl...
Det är bättre att hålla sig till morötter och gurka!
Skickat från min HTC



1 comment:

Storstadslivet efter 40 said...

Trodde nästan att ni skaffat hund...japp synden straffar sig själv men nu vet du till nästa gång att en våffla räcker gott och väl.
Ha en bra dag/Annette