Thursday, September 22, 2011

Resa?

Ibland kan jag drömma om att få åka på en resa med familjen. Vi har inte sparat ihop till någon, men det hade varit kul att få göra det ngn gång... Jag har aldrig varit på någon som semesterresa och aldrig flugit någonsin. Inte för att jag har lidit av att inte ha gjort det, men det hade som sagt kunnat vara kul!
Men så plötsligt hör man om något... Flygplan som störtar, tsunami katastrofer, oroligheter mm. Eller som Fnulan berättar här: http://www.fnulan.se/2011/08/22/nu-kan-jag-inte-vara-tyst/

Då vet jag inte vad jag ska våga mig på...  Tänk om det händer ngt eller om resan blir en katastrof. Jag vet att man inte kan gardera sig mot allt, men det är mkt pengar det handlar om och då vill man ju att det ska bli bra... Usch ja... Nu tänker jag nog för mkt igen... Vi ska i alla fall på en minisemester i helgen. Jag och barnen åker till Danmark i eftermiddag. Min farfar ska ha 90 års kalas i helgen. Tänk... 90! Det är ju sketagammalt. ;) Tycker om min farfar, han är så cool och pigg... Skulle inte tro han var så gammal. ;)

Nä, nu får jag nog packa om vi ska komma iväg som planerat. ;)

Skickat från min HTC

2 comments:

Ejris said...

jag skulle med vilja resa med familjen=)...det har vi aldrig gjort. ajg ahr flugit till england på språkresa för 100 år sen. Men drömmer att sitta i värmen på resturanger o bara njuta av familjetid men tänker lite som du....krashar,tsunamis,jordbävningar vetetusan om man vågar:/.

Grattid till din farfar=)
min mormor blev 99½ hon blev /upplevdes gammal sista halv åretd då flyttade hon in på service boende och blev glömsk o konnstig:S.... innan dess bodde hon o klarade sig själv...farmor blev 92..man hoppas ju man har deras sega gener

Fnulan said...

Hur är det med svullnaden????
TACK för att du skriver om min resa! SKa absolut länka till dig vännen!

KRAM