Wednesday, November 25, 2009

ofrivilligt ledig

Här sitter jag och väntar... Jag jobbar ju i en pool och blir inringd eller bokad när någon är sjuk eller tagit ledig. Så vissa dagar vet man inte om man kommer att bli inringd under dagen eller om man blir ofrivilligt ledig. Det är rätt skönt ibland att inte bli bokad, men nu har jag varit tillgänglig för jobb lö-ons och inte blivit bokad. Gött att vara ledig, men å andra sidan vet jag att jag måste ju jobba in dessa timmar, som jag inte fått ihop under denna period, senare. Förmiddagarna går åt att vänta och se om telefonen ringer. Man vill inte ta sig för alldeles för mycket och sen bli avbruten... och när lunchen sen kommer blir det fart på att hinna göra lite med barnen och sköta jobbet här hemma med. :-)

I dag är värken i mina händer fruktansvärd. Men det får ju gå det med... Önskar ibland att man hade något starkt smärtstillande samtidigt som jag inte gillar att äta mediciner... konstigt dilemma. :-)

Ja, jag vet inte vad jag skulle ha sagt med detta inlägg. Ville bara skriva lite grand. Detta verkar bli min sjätte lediga dag på raken. Och jag som bara räknade med att jag skulle vara ledig i fredags. :-)

No comments: