Monday, November 18, 2013

neonskylt

Efter förra inlägget var jag en sväng i umeå. Snacka om att vårt land är långt. Jag satte mig på tåget här hemma kl 15:50 på onsdagseftermiddagen och steg av i umeå 6:45 på torsdagsmorgonen.
Hela dagen där uppe ägnades åt skolan, och jag fick träffa kurskamrater irl. Det var väldigt trevligt. Det blev några timmars drällande på stan innan tåget gick hem på kvällen och vid lunch på fredagen var jag äntligen hemma igen.

Det var en ny erfarenhet att få åka nattåget. Först kunde jag inte somna för att allt skakade och rörde sig, sen när jag äntligen somnat så vaknade jag för att tåget stod stilla... suck alltså. Dessutom var det en tjej i kupén som skulle av vid fyra. När konduktören väckt henne lade hon sig igen... då var jag nervös på hennes vägnar att hon skulle somna och inte komma av på rätt ställe. Vad jag nu eg hade med det att göra? ;-)

Andra natten, hemvägen, somnade jag ganska snabbt när de andra i kupén väl kom på att det kanske borde bäddas så vi kunde sova... ;-)
Vi såg förresten ett hus med en annorlunda skylt I Umeå... "Nobody puts Baby in a corner" 

No comments: