Wednesday, April 17, 2013

Stackars katt

I gårkväll satt det en katt i vårt fönster, som inte var vår.
I morse var den tillbaka igen...
Lucas stod här inne och kollade på den. Han kunde inte se någon tatuering i örat och var helt upptagen av katten. Han gick ut till den och kommer sen och säger att han skulle släppa in den.
- Nej, säger jag då. Då blir det slagsmål. Katten får inte komma in i huset!
- Kan du inte virka en liten mössa till den, så den inte fryser? frågar Lucas.
- Nej, den fryser inte. Katter är gjorda för att vara ute, svarar jag.
- Den är utsvulten! säger Lucas.
- Ja, men ta en näve kattmat ut till den då!

Hela morgonen har fokus varit på denna stackars frusna, hungriga och övergivna katt.
I bilen till skolan pratas det om halsduk till katten.
- Det kan bli farligt att ha halsduk på en katt. Den kan fastna och strypas, svarar jag.
Då blir det istället prat om filt och kudde istället. Ja...det var morgonens drama här hemma... Man kan inte säga annat än att barnen värnar om djuren, speciellt Lucas.

Denna fina boken har jag sett hos en kär vän! Så fin och inspirerande den verkar! Den vill jag ha! <3

Skickat från min HTC


2 comments:

cecce said...

Haha...vad söt han är! Klart katten ska ha halsduk, mössa och kudde:-))

Kram Cecce

Tommy said...

Sv: Tack så mycket!